Creșterea s-a datorat contractelor încheiate de Romstrade cu statul. De altfel, în 2009, când au preluat guvernarea, pedeliștii (actualii colegi de partid ai lui Orban) îi amenințau pe Orban și Iordache cu pușcăria.

La începutul lui 2007, când prietenul său Ludovic Orban a devenit ministru al Transporturilor, Nelu Iordache nu era un mare constructor în România. Firma sa, Romstrade SRL, avusese o cifră de afaceri de 18,5 milioane Euro în 2006. În doar un an, Iordache s-a transformat într-un adevărat rege al astfaltului, afacerile Romstrade apropiindu-se în 2007 de 200 milioane Euro. La sfârșitul lui 2008, când mandatul de ministru al transporturilor al lui Orban s-a încheiat, cifra de afaceri a Romstrade ajunsese la 220 milioane Euro.

Umflarea afacerilor Romstrade a fost rezultatul contractelor cu statul. Cel mai mare dintre acestea a fost cel pentru modernizarea șoselei Transalpina încheiat în septembrie 2008 chiar cu ministerul condus de Orban. Valoarea contractului a fost de 345 milioane Euro fără TVA. Lucrările ar fi trebuit să dureze un an și jumătate, dar nu se încheiaseră nici în 2014, când Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu firma lui Iordache.

În timpul campaniei electorale din 2008, reprezentanții PDL i-au acuzat în repetate rânduri pe Orban și Iordache de ilegalități. În aprilie 2009, Radu Berceanu, care îi luase locul lui Orban ca ministru al Transporturilor, amenința chiar că va trimite la DNA documente incriminatoare în afacerea Transalpina. Ulterior, pedeliștii s-au răzgândit și l-au luat sub aripa lor pe Iordache care a continuat să beneficieze de contracte uriașe cu statul.

Foștii pedeliști sunt acum din nou la guvernare, iar Orban a ajuns șeful lor. Sunt, din nou, vremuri foarte bune pentru Nelu Iordache.

Mugur Ciuvică